HTML

Ki az irodából!!!

Itt a tavasz, a fene sem akar az irodában, vagy otthon, az íróasztal mögött szenvedni. Notebook a hátizsákba, internet a zsebbe, aztán hajrá...

Gépház

2009. április 25. Megy a térkép. Ha van ötletetek mi legyen még rajta, levél... Eléggé megrágtam, asszem. Erre... :)

2009. április 22. Beizzítottam a szavazást, nagyon szép zöld négyzetek mutatják, melyik hely hány csillagot kapott. Egyszercsak majd jól csinálok rendeseket. Tessék használni! :)

Még több gépház itt...

Írj levelet!

Ha van ötleted, melyik az a hely, amit érdemes felkeresni, vagy komment helyett levélben szeretnéd elmondani a tutit, írj!

Címkék

* (1) ** (2) *** (1) **** (1) ***** (2) drága (1) kaja ok (1) kávé ok (2) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • alkalmi neonomád: Apuci kedvéért... :D (2009.04.25. 23:02) Nyárfás Kávéház
  • Kővári Attila: Annyit tennék hozzá a történetedhez, hogy 1. nyáron bent az üvegtető miatt nagyon meleg van. 2... (2009.04.25. 08:07) Millenáris Fogadó
  • alkalmi neonomád: Már rászántam magam arra a cikkre, nehogy lebeszélj róla! :D Hogy néz ki egy ilyen nap, mit kell m... (2009.04.22. 17:03) Ramada Plaza Budapest
  • atleta.hu: > Ez megint nem helyről szól, csak rizsa; Neked rizsa, engem (es ugy gondolom masokat, akik ninc... (2009.04.22. 16:51) Ramada Plaza Budapest
  • alkalmi neonomád: Igen, nagyjából ezért lett blog weboldal helyett, mert így töredék időből és energiából lehet visz... (2009.04.22. 14:43) Ramada Plaza Budapest
  • Utolsó 20

Archívum

Ramada Plaza Budapest

2009.04.22. 00:01 alkalmi neonomád

Vissza a gyökerekhez? Neeem!

Öltönyös, nyakkendős ember, mobiltelefonnal fülén, notebookkal az ölében egy drága szálló halljában, jobb esetben a bárjában. Neonomád? Hülyén hangzik tudom, de valahol ők kezdték, s nem divatból. Nem tegnap, sok éve, és végképp nem jókedvükben, nem azért, hogy kiszabaduljanak az íróasztal mögül, felszabadultan, kötöttségek nélkül dolgozzanak, hanem épp fordítva, irodát faragva bármilyen, arra kicsit is alkalmasnak látszó helyből. Aztán telt-múlt az idő, s tőlük teljesen függetlenül megszülettünk mi is. Más okból, más helyeken, más módon, de végülis ugyanazt csináljuk... :)

Ezen tűnődtem ma, míg a kávéra várva végignéztem a szünetet hasonlóan töltő kollégaseregen. Bár nem irodában voltam, "kiültem", munkáról részemről szó sem volt, az egyik nagy magyar IT cég vendégszeretetét élveztem a címbéli helyszínen. Viszont látom, lassan már kezd sok lenni a bezártságból, kell keresni gyorsan valami új helyet, ne csak szellemezzek itt halomra.

Csak  kötelező jelleggel az összefoglalás: áram van, wifi van, kávé ok, parkolás jó (jó drága), hangulat nincs. Szerencsére nem stílusom...

Térkép

Csillagok szerintem: (1/5)
Csillagok szerintetek: (0/5)

6 komment

Címkék: *

A bejegyzés trackback címe:

https://kiulos.blog.hu/api/trackback/id/tr961079207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.04.22. 03:32:23

Te azt tudod, hogy van egy ugyanilyen tematikaju blog a neonomad.hu-n? Minden rosszindulat nelkul ennek a helyismertetesnek ebben a formaban szerintem keves ertelme van. Kozossegileg, terkeppel es szavazassal megtamogatva talan lenne.

Ami szerintem erdekes lenne kivulallok es magukat meg nem teljesen raszanok szamara (mint en is vagyok), hogy hogy is nez ki egy ilyen neonomad nap. Ki mennyit es mikor ucsorog egy-egy helyen, mennyit fogyaszt, kinezi-e a szemelyezet. Napkozben ures helyen elvileg meg jol is jon az ilyen egy ismeros ex-uzletvezeto szerint, de ez csak egy velemeny, vagyis elmelet :).

Persze valtozatossagnak napi 2-3 ora kiules is boven jo, legalabbis ha otthon dolgozik az ember. En is kifejezetten ilyen celbol vettem laptopot osszel, de az eredmenye egyelore csak annyi, hogy raszoktam a parhuzamosan ket geppel vegzett munkara :).

alkalmi neonomád · http://kiulos.blog.hu/ 2009.04.22. 06:53:23

Köszönöm az észrevételeid! Ha nem írod, akkor sem gondolok mögé egy csepp rosszindulatot sem, sőt!
Igen, természetesen ismerem a neonomád.hu-t. Nem lemásolni szeretném őket, inkább egy kicsit mást csinálni. Talán a saját magam szórakoztatására is? :)

Tényleg csak röviden a helyekre szorítkozni, a lényeges dolgokat ismertetni, a hangulatból kicsit visszaadni. Nyilván lehet még ragozni mit kéne kirakni a postokba, vagy azok mellé. Fényképeket néha-néha csinálok, nincs is még mind fent; a térkép is jó ötlet, gondoltam már rá, be kell szerelni... De mire gondolsz szavazáson? Más milyennek látta az adott helyet? Hmmm, jogos... Házi feladat no. 3. :)
Közben eszembe jutott valami, térkép híján meg is cimkézem a postokat kerület/terület szerint.

Amit a második bekezdésedben írsz, ki kell próbálni. :) El kell kezdeni, addig és úgy folytatni, ahogy neked kényelmes. Eddig még sehol nem volt bajunk a kinézetünkkel, nyugodj meg, leírtam volna azonnal... :)

Szép napot (hisz süt, lehetne menni kiii)! :)

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.04.22. 14:17:03

> Nem lemásolni szeretném őket, inkább egy kicsit mást csinálni.

OK, vegulis akar a 'masolassal' sem lenne baj, hiszen nem nagy talalmany errol irogatni, nyilvan nem is ok talaltak ki, de en pont azt nem latom, hogy mitol lesz ez a blog mas.

> Talán a saját magam szórakoztatására is? :)

Persze ezt az apro reszletet leszamitva :).

> a térkép is jó ötlet, gondoltam már rá, be kell szerelni... De
> mire gondolsz szavazáson? Más milyennek látta az adott helyet?

Hat ezeknek igazabol egy nem-blog site-on lenne ertelme szerintem. Persze mivel helyekrol irogatsz, ezert a terkep mindenkepp megkonnyiti kesobb az olvasoknak a bongeszest. A szavazast is peldanak hoztam fel, hogy szerintem hogy lehetne hasznalhato egy nem blog szeru strukturaban felepitett site. Jo, nyilvan azert mindenki blogot hasznal mindenre, mert ez adott, konnyu elerni, nem kell vele vacakolni.

> Amit a második bekezdésedben írsz, ki kell próbálni.

Na, hat en pont ebben latnam az egyedi hangvetelt es a pluszt pl. a neonomad.hu-hoz kepest. Nyilvan, ha kiprobalom, akkor kiderul, de hat ezzel az erovel az egesz blog folosleges,hiszen a helyeket is csak ki kell probalni :). Volt mar, persze, hogy beuldogeltem, 1-2 orara, de ettol meg erdekelnenek masok tapasztalatai, foleg akik rendszeresen igy nyomjak. Azt gondolom, hogy ez masok - foleg a jelenleg meg kivulallok - szamara is erdekes lehet, de biztos azert gondolom igy, mert en errol olvasnek legszivesebben ;)

Te pl. milyen jellegu munkat vegzel? Neha tobbes szamban irsz - rendszeresen tobben jartok, vagy csak ha ugy jon ki a lepes?

alkalmi neonomád · http://kiulos.blog.hu/ 2009.04.22. 14:43:52

Igen, nagyjából ezért lett blog weboldal helyett, mert így töredék időből és energiából lehet viszonylag értelmesen kinéző és működő lapot összerakni. Nem gondolom, hogy ez valaha is több nagyságrenddel kinövi magát... :)
Kiraktam a szavazást, jó ötlet, köszönöm. Ha lesz egy kis időm csinálok térképet is (mint pl. a hotspotter.hu), de a saját cikkekhez kapcsolódva.
---
Igyekszem mindig leírni a személyes tapasztalataim, végülis ezért csinálom az egészet. Viszont amit kérsz, lehet egy kicsit általánosítás, talán megér egy külön cikket? "A neonomád napja"... :) De! (1) Ez megint nem helyről szól, csak rizsa; (2) ilyen már készült, nálam sokkal jobban írók tollából. No mindegy én is összeszedem... :) Amúgy ez "örök" probléma (7 kemény poszt után!), mennyire kell csak a helyre szorítkoznom, mennyire írhatok saját magamról. Ha fontos is, milyen például a CC, kit érdekel, milyen zenét hallgattam ott.
---
Én fejlesztőként dolgozom, illetve néhanapján alkalmazást üzemeltetek, mindkét esetben VPN-en, távoli asztalon dolgozom. A többes szám egy régi kollégámnak szól, Ő már régi motoros.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.04.22. 16:51:08

> Ez megint nem helyről szól, csak rizsa;

Neked rizsa, engem (es ugy gondolom masokat, akik nincsenek ebben benne) meg erdekel. Ha nincs kedved ne csinald, en csak elmondtam, hogy kintrol mi az ami erdekes, furcsa, nem trivialis.

> (2) ilyen már készült, nálam sokkal jobban írók
> tollából. No mindegy én is összeszedem...

Igen, a zindexen volt egy jo cikk, szorakoztato volt, de az tenyleg rizsa :)

> mindkét esetben VPN-en, távoli asztalon dolgozom

Na, ez erdekes... tudsz ertelmes sebesseget produkalni? RDP? En parszor probaltam ezt, mert elegge macera lenne minden eszkozt atpakolni a laptopra, mindent beloni ugy, ahogy jo, de iszonyat akadozos volt, ezert aztan altalaban csak e-mailt neztem igy. Mondjuk en VNC-t hasznaltam (win kliens, linux desktop es az NX belovese evek ota nem jon ossze :) ), de a kesleltetes a tobbinel is jatszik.

alkalmi neonomád · http://kiulos.blog.hu/ 2009.04.22. 17:03:04

Már rászántam magam arra a cikkre, nehogy lebeszélj róla! :D Hogy néz ki egy ilyen nap, mit kell magaddal hozz, kb. mennyit költesz, mi a gáz, etc.
---
A VNC már nem divat... Teljesen jó a windows remote desktop, nekem még soha nem volt probléma a sávszélességgel! Igaz, linuxhoz teljesen kuka vagyok, oda nem tudom mi most a menő.
Írok majd arról is, hogy néz ki a dolgozós gépem, hogyan válik el a jáccóstól, ugyanazon a vason.
---
Azért remélem figyeled, lett hirtelen szavazás, térkép, minden! :D A térképre a zászlócskákat majd még ki kell tűzni, később...
süti beállítások módosítása